Leoš Prokeš

Tady umírají staří lidé, Brno styď se!

18. 12. 2017 20:11:58
Brněnská LDN na Červeném kopci je pouze kultovním komunálním tématem. Tato historická budova z 19. století nevyhovuje potřebám současné medicíny. S tím nejde nesouhlasit. ...

V územním plánu města jde o plochy určené pro zdravotnictví. Přesto v minulosti projevila zájem o velmi lukrativní pozemky developerská společnost Trikaya. LDN je vzdálená cca 10 min od centra města. Současně je to místo obklopené krásnou přírodou a výhled na Brno je k nezaplacení.

Tisková zpráva z roku 2012, 2014 a 2016

Na základě rozhodnutí Rady města Brna z listopadu 2012 se měla lůžka přesunout do upravených částí léčebny na ulici Polní s tím, že by zde měl být vystaven nový objekt.

25. června 2014: v současné době je připravena k zahájení další část úprav týkající se objektu LDN. Cílem těchto etap je přesun většiny nemocných z Červeného kopce, který je po stavebně-technické stránce na hranici své životnosti.

Rok 2016: objekty léčebny se nacházejí v nevyhovujícím stavu a rekonstrukce se jeví jako nerentabilní. Rada města Brna dnes rozhodla o přesunu 25 lůžek LDN do Úrazové nemocnice v Brně. Urychlí se tím vyklízení léčebny na Červeném kopci.

Osobně jsem mluvil s tehdejším primátorem města Brna p. Onderkou o léčebně na Červeném kopci a poukazoval na nevyhovující podmínky pro seniory. Pan Onderka se mnou souhlasil a ujistil mě, že do tří let nebude v této léčebně ani jeden pacient. Tato debata proběhla v roce 2014. Primátorem se stal p. Vokřál z hnutí ANO. Slíbil okamžitou nápravu a prezentoval se hesly typu „nekecáme, makáme“. Opak se stal pravdou. Byly to jen další kecy. Mimochodem s Žít Brno je to velmi ambiciózní koalice, ovšem s neschopností vedení města Brna.

V letošním roce jsem se písemně dotazoval na magistrátě města Brna. Otázky se opět týkaly zmiňované LDN:

Kdo zadával požadavek na odhad rekonstrukce LDN na Červeném kopci?

Jaká firma odhadovala rekonstrukci LDN na Červeném kopci?

Jaký je finanční odhad rekonstrukce LDN na Červeném kopci?

Pokud dochází k stěhovaní pacientů, co bude s LDN na Červeném kopci?

Odpovědi jsem se dočkal. Byla taková, jakou jsem ji očekával. Žádný název firmy, zadavatele, rozpočet, odhad....

Místo toho, abychom vytvořili důstojné a příjemné prostředí pro seniory, kteří celý život pracovali a zaslouží si poklidné stáří, jsou umístěni v zařízení, které svými podmínkami nevyhovovalo již v minulém režimu. Nabízí se tedy otázka, zda budovu opravit, zbourat a postavit novou, či prodat developerům. Já jsem jednoznačně pro okamžitou výstavbu nové LDN na dosavadních pozemcích. Brno stárne, musíme zřizovat nová zařízení pro seniory. Ne je prodávat. Mám pocit, že v otázce LDN na Červeném kopci je několik nejasností a to, jak budova dnes vypadá není náhodou.

Mimochodem lůžková kapacita zde je 73 míst. Když jsem v minulém týdnu mluvil s pracovníkem tohoto zařízení, bylo mi řečeno, že je zde 74 pacientů. Nikoho nestěhují a netuší, co bude s pacienty, potažmo se zaměstnanci. Závěrem lze říct, že od roku 2012 slýcháme jen sliby a lži, a to především v čase komunálních voleb.

A to je ta jediná jistota, kterou máme.

Autor: Leoš Prokeš | karma: 26.80 | přečteno: 2102 ×
Poslední články autora